lördag 19 juli 2008

Om att vara själv


Igår var det lördag. Själv i Hong Kong en lördag kväll. Jag tycker det är jobbigt att själv ta sig ut på middag. Först tänkte jag ta något på hotellet. Room service? Nej jag fastnade inte för någonting. Sen är det väl så att det inte känns riktigt bra att fastna på rummet med sig själv. Jag är inte här för nöjes skull och tycker inte om att vara ensam. Om jag stannade på rummet skulle ensamheten varit alltför påträngande. Så jag satte mig i taxi till Lan Kwai Fong. Ett kvarter fullpackat med restauranger, barer, taxibilar och folk. Trendigt, men ändå bra stämning. Italiensk restaurang, caipeinjas på en bar och ett par till på hotellets bar... Sent blev det... Och idag är det söndag. Vid poolen. Mer än 35 grader varmt. Ska äta lunch och sedan träna. Nu är det ensamt.

Inga kommentarer: