fredag 25 juli 2008

jag har kommit till en camping


Fast här nere kallas det RESORT. jag kom hit alldeles när solen gick ner i en molnig horisont. jag började med att gå ner till stranden. den var i stort sett tom på liv. En och annan syntes röra sig pa stranden som säkert är en halvmil lång. Ung kille kom ridande på en häst i strandkanten. När han kom närmare satte han hästen i full galopp. Det såg kul ut. 

Det skulle inte vara så kul att bada. Det är röd flagg och skyltar med dödskallar på som vsar att det är olämpligt att bada. Det förstår jag. Vågorna är riktigt höga och vinden är hård. Hemma hade vi hållit oss inne, men här är den hårda vinden omkring 30 grader. Detta gör det svårt att veta hur man ska bete sig. Jag är övertygad om att man alltid skall undvika och skydda sig från starka vindar.

Inga kommentarer: